גדר גורים: מה זה ולמי זה מתאים?

אילוף גורי כלבים הוא אחת המשימות המאתגרות ביותר בעבור בתהליך של גידול כלב. כששמים בצד את המתיקות האינסופית של גושי הפרווה, מבינים שמדובר בתהליך המצריך הרבה מאמץ ודורש מאיתנו ללמד אותם איפה ניתן לעשות צרכים ואיפה ממש לא, איזה התנהגויות הן לגיטימיות ורצויות ואילו יש למגר ומה ההבדל בין הצעצועים שניתן ללעוס לרהיטים שלנו שעליהם אנחנו לגמרי מעדיפים לשמור. אחת הדרכים לנהל בצורה נכונה את ההסתגלות ההתחלתית, היא להיעזר בגדר גורים לאילוף ולתיחום של הגורים. רבים לא ממש מבינים מה זה בגלל ולמי זה מתאים, אז הנה כמה נקודות שיעשו לכם קצת סדר בדברים. 

מה זה בכלל גדר גורים?

גדר גורים היא סוג של גדר תיחום אותה ניתן לשים בתוך הבית או מחוצה לו על מנת ליצור שטח מחייה לגורים ולאפשר להם מקום בו יוכלו להסתגל לחיים עם הבעלים שלהם באופן הדרגתי. גדר גורים מגיעה בגדלים ותצורות שונות כך שתתאים לסוגי הגורים השונים ובעיקר לגדלים שלהם המשתנים מזן לזן. 

האם כל כלב צריך גדר גורים?

התשובה היא לא – יש גורים שבהחלט יוכלו להסתדר ללא גדר כזאת וזה בעיקר תלוי באופי של הגור ואם מתאפשרת לו פריקת אנרגיה מספקת במהלך היום. אם אתם נמצאים רוב היום בבית יחד עם הגור יש סיכוי שתוכלו להימנע מרכישה של גדר גורים, אך במצבים הבאים בהחלט שווה לשקול שימוש בגדר:

  • גור שובבה המראה נטייה להרס כבר מימיו הראשונים. 
  • כאשר אנו מבלים הרבה זמן מחוץ לבית בלי הגור. 
  • כאשר אין לנו דרך של ממש למנוע מהגור לגשת להרהיטים ולהרוס אותם. 
  • אם יש לנו כלב בוגר שמסיבה כלשהי צריך תיחום בזמן שאנחנו לא בבית. 

איך זה עובד?

גדר גורים עובדת בדיוק על אותו עיקרון של כלוב אילוף. הרעיון הוא שכלבים ועל אחת כמה וכמה גורים צעירים, צריכים את המקום המוגן ואת הגבולות שאנו מציבים להם. הם מרגישים הרבה יותר בנוח כאשר יש להם שטח מוגדר וברור ותחושת הביטחון הזו מאפשרת לכם לחנך אותם הרבה יותר מהר. כאשר גור או כלב מורגל לגדר גורים, הוא יודע שיש שטח שאסור לו לצאת ממנו וכך הוא לא נחשף לאפשרות של עשיית צרכים וכרסום של הרהיטים כאשר אתם לא בבית. 

אז, פשוט לשים אותם שם?

לא, אסור פשוט לשים גור בתוך גדר גורים ולתת לו להסתדר לבד ויש להרגיל אותו למיקום החדש קודם לכן. בימים הראשונים יש להפוך את המתחם לנוח ונעים עם מיטה רכה, אוכל ומשחקים ולהשאיר את הדלת פתוחה. כשהוא מרגיש בנוח, אפשר ללכת לזמנים קצובים עד שהוא יתרגל לשהות שעות ארוכות בכלוב ללא הנוכחות שלכם.