תלבושת אחידה

ברוב בתי הספר בארץ מונהגת חובה של תלבושת אחידה הכוללת חולצה עם סמל בית הספר. ישנן סיבות רבות להחלטה לחייב את כלל התלמידים להופיע עם תלבושת אחידה. להחלטה זו יש אלו המתנגדים לה, אך בת בבת יש רבים התומכים בה. כל הורה יודע שלרוב הילדים יש רצונות וטעם אישי בבחירת הבגדים שהם לובשים, וכשיש צורך להגיע לבית הספר בכל יום, התלבושת האחידה מקלה מאוד את הנושא ומקצרת את זמן ההתארגנות בבוקר באופן ניכר. 

כלכלת המשפחה

לתלבושת האחידה ישנם יתרונות רבים, כלכליים, חברתיים ואישיים. תלבושת בית ספר מקלה על ההורים מבחינה כלכלית, כיוון שהם נדרשים לקנות פחות בגדים לאורך השנה, אף על פי שעליהם לקנות את התלבושת האחידה. חולצת בית ספר ועליה סמל נמכרת לרוב במחירים נמוכים ביחס לבגדים אחרים, ולכן יש בכך הקלה עבור ההורים, בעיקר אם יש כמה ילדים בגיל בית־ספר במשפחה. 

גאוות יחידה

לבישת חולצה אחידה במוסד לימודי מעלה את תחושת האחדות, מהווה מסגרת מגבשת ומקרינה תחושה של שייכות וגאווה בקרב התלמידים. אומנם בשנים האחרונות בתי ספר רבים מאפשרים לרכוש חולצות בית ספר במגוון צבעים, אך סמל בית הספר והעיצוב האחיד מהווים מסגרת מאחדת. התלמידים לומדים כי השייכות למוסד הלימודי שבו הם מתחנכים צריכה גם להיראות, כפי שהם מגלים שבתנועות הנוער יש חובת תלבושת אחידה, בצבא ובמקומות עבודה רבים. 

תחושת שוויון 

הסיבות העיקריות והחשובות היום להנהגת תלבושת אחידה הן התרומה שלה לצמצום הפערים הכלכליים והחברתיים בין התלמידים ולתחושת השוויון. הורים רבים נתקלים לא פעם בבקשות מצד ילדיהם לרכוש בגדים יקרים ממותגי יוקרה כיוון שגם לחבריהם יש כאלה, וההורים מוצאים עצמם במאבק פנימי. החובה ללבוש את אותה חולצה אומנם מצמצמת את היכולת לביטוי אישי ולייחוד בלבוש, אך מאפשרת תחושת שוויון חיצוני בקרב שכבות שונות באוכלוסייה. 

רכישות אונליין

הצורך להצטייד בתלבושת בית ספר לקראת כל שנה אינו פשוט להורים רבים, ומצריך מלבד ההוצאה הכספית גם השקעת אנרגיה בחיפוש החנויות המתאימות שבהן ניתן גם להדפיס את סמל בית הספר. בהמשך השנה יש צורך לרכוש גם בגדי תלבושת ארוכים ומדובר על השקעת זמן ומאמץ נוספים. כדי למנוע את אי הנעימות והמאמץ, ניתן היום לרכוש חולצות בית ספר עם הדפסת סמל באתרי האינטרנט ללא מאמץ , במהירות ובקלות. 

באתרים קיים מאגר סמלים של בתי ספר רבים, כך ניתן לקנות תלבושת בלחיצת כפתור. כל שנדרש מכם הוא לבחור את החולצות הרצויות, המידות, הצבעים, הסגנון, לציין את שם בית הספר הרצוי והחולצות כבר בהכנה. אין צורך לחפש חניה כדי להגיע לקחת את החולצות המוכנות הן יגיעו במשלוח עד לפתח ביתכם בתוך מספר ימים. מדובר בהקלה משמעותית עבור ההורים, אשר אינם נדרשים להגיע עם הילדים למדידת החולצות בחיפוש בחנויות, ובנוסף המחיר באתרים אטרקטיבי יותר מאשר בחנויות.