נהיגה בשכרות – מדוע היא מסוכנת כל כך?

נהיגה בשכרות היא אחד הגורמים המרכזיים לתאונות דרכים. הסיבה לכך ברורה: אלכוהול פוגע באופן משמעותי בחושינו ועל כן, הסיכוי לתאונה, גדל.

בישראל, קיפחו נהגים שיכורים את חייהם של יקיריהם, של נהגים אחרים בכביש ולעיתים אף את חייהם שלהם. על כן, יש לעשות כל הניתן בכדי למנוע נהיגה בשכרות.

מלבד חינוך לתרבות נהיגה, אשר צריכה להתחיל כבר בגילאים הצעירים, שינה המחוקק לפני מספר שנים את הענישה בגין נהיגה בשכרות, על מנת להרתיע מפני ביצוע העבירה. הענישה כיום עומדת על שלילת רישיון הנהיגה, למשך שנתיים לפחות. אם הנהג הורשע בגין נהיגה בשכרות, בשנה שקדמה, קובעת פקודת התעבורה, עונש של פסילה לתקופה של ארבע שנים לפחות.

נהיגה בשכרות – הורגת!

אנשים אשר איבדו את יקיריהם עקב נהיגה בשכרות, יודעים לומר כמה היא מסוכנת, אך למרבה הצער, המודעות איננה גבוהה, כפי שעליה להיות ועל כן, אנו עדים לעוד ועוד מקרים של נהיגה בשכרות. האלכוהול פוגע ביכולת הנהיגה בצורה דרסטית, במובנים שונים, למשל :

  1. כושר הראייה: יכולת הראייה של הנהג נפגעת כאשר הוא תחת השפעת אלכוהול. שדה הראייה הופך להיות צר יותר ועל כן, יש סכנה כי הנהג לא יבחין במה שנעשה בצד הדרך, כמו בהולך רגל, למשל.
  2. תפקוד מוטורי :זמן התגובה המוטורית איטי יותר, בהשפעת אלכוהול. לפיכך, הנהג יתקשה להגיב לאירועים בכביש, דבר אשר עלול להוביל לתאונה.
  3. עיבוד מידע: היכולת הקוגניטיבית נפגעת גם היא במצב של שכרות, כך שכל עיבוד המידע, הופך להיות איטי יותר וזוהי סכנה גדולה מאוד.

מהו דינו של הנוהג בשכרות?

כל נהג אשר הורשע בעבירה של נהיגה בשכרות, דינו יהיה שלילת רישיון הנהיגה בפועל, לתקופה שלא תפחת מ24 חודשים, קרי, שנתיים. בית המשפט יכול לקבוע תקופת שלילה ארוכה יותר והוא אכן עושה זאת, כאשר רמת האלכוהול הייתה גבוהה מאוד ו/או כאשר, הנהיגה בגילופין, גרמה לנזק. בית המשפט אינו יכול לשלול את רישיון הנהיגה, לתקופה של פחות משנתיים, אלא בנסיבות מיוחדות.

לאור חומרת העבירה והאינטרס הציבורי, הדורש להגביר את ההרתעה, בתי המשפט לא נוטים להשתמש בסמכות זו וגוזרים על הנאשמים, את עונש המינימום ואף יותר מכך וזה בלי קשר לייעוץ המשפטי והייצוג. מה קורה כאשר הנהג הורשע בעבר בעבירה זו? היה וההרשעה הייתה בשנה שקדמה, תעלה תקופת השלילה לארבע שנים.

פנייה לייעוץ משפטי

עם הגשת כתב אישום, על הנהג לפנות לייעוץ משפטי של עו"ד לתעבורה. תפקידו של עורך הדין, הוא לייצג את הנהג, כמיטב יכולתו המקצועית ובין השאר יבחן אפשרות של ביטול כתב האישום, או עסקת טיעון, כאשר הסיכוי להרשעה גבוה יותר מהסיכוי לזיכוי. במקרה שבו המשפט אכן מתנהל בבית המשפט לתעבורה ולא מסתיים בעסקת טיעון, ינסה עורך הדין לאתר פגמים בבדיקת השכרות, על מנת לעורר ספק במהימנותה.

בדיקת השכרות הנפוצה ביותר היא בדיקת הינשוף, אשר קל יחסית ליצור ספק לגבי אמינותה, משום שתקינות הבדיקה, מחייבת עמידה בכללים שונים, למשל, ביצוע הבדיקה עד 15 דקות מהרגע שעצר השוטר את הנהג.

נהיגה בשכרות, פוגעת ביכולת הראייה שלנו וביכולת הקוגניטיבית והמוטורית. כך, גדל הסיכוי לתאונה קטלנית. הענישה בגין נהיגה בשכרות, מבקשת להרתיע מפני נהיגה תחת השפעת אלכוהול ועומדת כיום על שלילת הרישיון לשנתיים.

 

תוכן עניינים

איך להתכונן לראיון עבודה?

בשוק העבודה התחרותי של היום, קבלה לראיון עבודה היא הישג משמעותי. למרות זאת, האתגר האמיתי טמון ביצירת הרושם הנכון במהלך הריאיון שיאפשר את הקבלה לעבודה. הכנה נכונה היא המפתח להצלחה, מכיוון שהיא יכולה להגביר את הביטחון העצמי ולהציג את הכישורים המיוחדים. 

טיפים לבחירת אולם אירועים לחתונה

יום החתונה שלכם הוא רגע משמעותי, כיוון שזה היום שתזכרו לשארית חייכם. כדי שהיום החגיגי הזה יותיר בכם חוויות וזיכרונות נעימים, עליכם לדעת כיצד לבחור את המקום הייעודי בו החתונה תיערך. ניתן לומר כי אולם האירועים הנבחר הוא המרכיב המרכזי שיש בתכנון חתונה, כיוון שזה המקום שישפיע על החוויה הכוללת שלכם ושל האורחים שלכם. 

כל מה שרציתם לדעת על ביטוחי רכב ולמה מומלץ לעשות השוואת מחירים

ביטוח רכב אינו רק דרישה חוקית, זוהי רשת ביטחון פיננסית חיונית לנהגים. מהגנה מפני תאונות בלתי צפויות ועד למתן כיסוי לגניבה ונזק, ביטוח רכב מציע שקט נפשי לכל נהג. יחד עם זאת, הבנת הניואנסים של ביטוחי הרכב יכולה להיות מרתיעה. 

פלא החורף בפורטוגל: מסע לדרום מנשק השמש

כשזה מגיע לתכנון חופשה בחורף, לא פעם מתעלמים מאירופה לטובת יעדים טרופיים. עם זאת, פורטוגל מציעה חוויה ייחודית שתשאיר אתכם ביראת כבוד. במאמר זה, ניקח אתכם למסע אל דרום פורטוגל מנשק השמש, בו תוכלו להימלט ממזג האוויר הקריר ולהתעמק ביופיה של המדינה הקסומה הזו.