מבחן תאוריה – טיפים חשובים!

מבחן תאוריה הוא חלק מאבני הדרך שניתן לעבור דרכן בדרך לקבלת רישיון נהיגה. תוצאות מבחן התאוריה תקפות למשך 3 שנים מן המועד בו נלקחה הבחינה. כדי להירשם למבחן עצמו אפשר לשלם תשלום אגרה ופרטים נוספים נמצאים באתר השירותים והמידע הממשלתי.

מה זה מבחן תאוריה?

כאמור, מבחן תאוריה הוא חלק מאבני הדרך בהגשמת רישיון נהיגה. מדובר על מבחן נהיגה עיוני, תאורטי, התוחם חוקי תנועה, תפעול רכב כמו גם התנהגות בטוחה בכביש. המבחן לא נעשה על רכב אלא כדרך מחשב, אם כי אפשר להיבחן בעל פה במקרים מסוימים. ניתן לעבור את המבחן בשפות נוספות מאשר השפה העברית.

מי מתבקש לעשות מבחן תאוריה?

מעבר לתנאים מדויקים, הרי שהקטגוריה חלה באופן כללי על כל מי שמבקש להוציא רישיון נהיגה ואין לגביו סייגים כאלה ואחרים. מעבר לכך, מי שביקש אישור להוצאת רישיון נהיגה. מי שרישיונו נפסל בהחלטת בית משפט וכחלק מהפסיקה התבקש כי ייבחן שוב בתאוריה. מי שמבקש לחדש רישיון לאחר שנה או יותר שלא חידש, מי שרישיונו נפסל כתוצאה מהחלת שיטת הניקוד ומי שמבקש לבצע המרת רישיון נהיגה זר לרישיון נהיגה ישראלי.

האם ישנה אפשרות לקבל פטור מבחן תאוריה?

כאמור, ישנם מצבים בהם אפשר שיהיו סייגים מן הבקשה להשלים מבחן תאוריה.

המצבים הללו הם למעשה מי שעבר תאוריה בשלושת השנים שקדמו טרם הגשת הבקשה, מי שמחזיק ברישיון קודם בדרגת A, A1, A2 (שזו קטגוריית רישיון של אופנועים) בעוד מעוניין להוציא רישיון בדרגה B, זו המתאימה לרכב פרטי.

נכון הדבר גם על מי שמחזיק ברישיון לרכב פרטי בדרגה B, ומעוניין להוציא רישיון עבור קטגוריית האופנועים לדרגות A, A1, A2.  המקרה יכול לחול גם על מי שמחזיק כבר רישיון קודם בדרגת C1, ומעוניין גם במקרה זה להוציא רישיון בדרגה B, או עבור A, A1, A2.

גם במקרה של החזקה ברישיון בדרגה C (משא כבד, להבדיל מ-C1 שזה משא קל) – בעוד מעוניין להוציא רישיון בדרגה E – שבמקרה זה תהא לו אפשרות לקבל פטור מתאוריה כמו גם מבדיקות רפואיות, בהתאם לתנאי שעבר תאוריה במהלך 3 השנים שקדמו להגשת הבקשה.

איך עושים מבחן תאוריה?

ישנם שלבים מקדימים שניתן להשלים כדי לגשת למבחן. מבחן תאוריה מתרחש במרכזי בחינות בפיקוח משרד הרישוי, אפשר להירשם מראש עבור בחינה נתונה בסניף בו רוצים לעשות אותה. כדי להירשם, כאמור, אפשר לשלם סכום מסוים של כסף. ניתן לעשות זאת על ידי כרטיס אשראי הן במהלך הרישום לאותה בחינה או בעת ההגעה לבחינה עצמה. כמובן שחשוב ללמוד היטב לפני מבחן תאוריה, אם באופן עצמאי או אם באמצעות כיתות ייעודיות ללימוד תאוריה.

המבחן יתקיים על גבי מחשב במקום פיזי מסוים. אפשר לעשות אותו בעברית, ערבית, רוסית, אמהרית, אנגלית, צרפתית וספרדית. לעולים חדשים כמו גם למי שמביא הכרה בלקויות למידה, ו/או במידה שלא יודע כיצד לקרוא ולכתוב – תהיינה אפשרות לעשות את המבחן בעל פה על פני באופן ממוחשב. כלומר מתוך דיבור.

מתבקש להגיע לסניף בו מתרחש מבחן תאוריה עם תעודה מזהה, ובאם טרם מלאו 16 שנים לנער אפשר להביא תעודת זוהה של הורה עם ספח, או דרכון ישראלי. כמו גם להביא אישורים רפואיים במקרה והתבקשו הקלות. אין צורך להביא טופס ירוק (שכן לא מנפיקים אותו פיזית יותר), ואם כבר יש טופס כזה אפשר להביא להליך הבחינה לאחר שכבר הוחתם על ידי משרד הרישוי.

במקרים מסוימים אפשר שיהיה עניין להביא מסמכים נוספים. אפשר לברר עוד מידע בנושא כדי לראות מה הם יכולים להיות ובאילו תנאים הם חלים, כאשר הכוונה היא למקרים של המרת רישיונות, חידוש, וכיוצא בזה.

תוכן עניינים

איך להתכונן לראיון עבודה?

בשוק העבודה התחרותי של היום, קבלה לראיון עבודה היא הישג משמעותי. למרות זאת, האתגר האמיתי טמון ביצירת הרושם הנכון במהלך הריאיון שיאפשר את הקבלה לעבודה. הכנה נכונה היא המפתח להצלחה, מכיוון שהיא יכולה להגביר את הביטחון העצמי ולהציג את הכישורים המיוחדים. 

טיפים לבחירת אולם אירועים לחתונה

יום החתונה שלכם הוא רגע משמעותי, כיוון שזה היום שתזכרו לשארית חייכם. כדי שהיום החגיגי הזה יותיר בכם חוויות וזיכרונות נעימים, עליכם לדעת כיצד לבחור את המקום הייעודי בו החתונה תיערך. ניתן לומר כי אולם האירועים הנבחר הוא המרכיב המרכזי שיש בתכנון חתונה, כיוון שזה המקום שישפיע על החוויה הכוללת שלכם ושל האורחים שלכם. 

כל מה שרציתם לדעת על ביטוחי רכב ולמה מומלץ לעשות השוואת מחירים

ביטוח רכב אינו רק דרישה חוקית, זוהי רשת ביטחון פיננסית חיונית לנהגים. מהגנה מפני תאונות בלתי צפויות ועד למתן כיסוי לגניבה ונזק, ביטוח רכב מציע שקט נפשי לכל נהג. יחד עם זאת, הבנת הניואנסים של ביטוחי הרכב יכולה להיות מרתיעה. 

פלא החורף בפורטוגל: מסע לדרום מנשק השמש

כשזה מגיע לתכנון חופשה בחורף, לא פעם מתעלמים מאירופה לטובת יעדים טרופיים. עם זאת, פורטוגל מציעה חוויה ייחודית שתשאיר אתכם ביראת כבוד. במאמר זה, ניקח אתכם למסע אל דרום פורטוגל מנשק השמש, בו תוכלו להימלט ממזג האוויר הקריר ולהתעמק ביופיה של המדינה הקסומה הזו.