איך נדע לזהות אוכל איכותי לכלבים?

אנחנו רוצים לתת לכלב שלנו את הטוב ביותר, ואין ספק שלמזון יש חלק ניכר בהתפתחותו מגיל אפס ועד בגרות. עם זאת, לא מעט אנשים מתבלבלים מהמגוון האדיר שקיים כיום, ושואלים את עצמם איך בכלל ניתן להבדיל בין מזון איכותי ומזין למזון פחות איכותי? בדיוק לשם כך ערכנו עבורך מדריך מפורט ובו כל מה שצריך לחפש במזון האיכותי לכלב וכיצד יש לזהות אותו, והוספנו גם את מה שלא מומלץ לתת לו לאכול.

 

כיצד נזהה אוכל איכותי לכלבים?

אחד הנושאים הראשונים אותם יש לבחון כאשר אנו מתכוונים לרכוש אוכל איכותי לכלב הוא סדר המרכיבים על האריזה. כמו במזון בני האדם, מרכיבי המזון אמורים להיות רשומים על האריזה בצורה מסודרת, כאשר לסדר הרכיבים משמעות ניכרת בהבנה האם המזון איכותי או לא. לדוגמה, אם מדובר על מזון לא איכותי, הרכיב הראשון יכול להיות דווקא קמח או כל מזון אחר שהוא לא בשר או דגים. כאשר הקמח נמצא בראש הרשימה, נדע שהמרכיב העיקרי של המזון הוא קמח, לעומת זאת אם המרכיב הראשון הוא בשר או דגים, נדע שהם מהווים את הרכיב העיקרי באוכל, ומכאן נוכל להסיק שהמזון איכותי.

עוד כמה נושאים שיוכלו לסייע לבחור במזון איכותי הם כמות הוויטמינים והתוספים במזון, ורשימת המרכיבים המומלצים בו. לדוגמה, בשר כבש הוא הבשר המומלץ ביותר לכלבים, כך גם מזונות שמכילים דגים ובכלל מזונות עשירים בחלבונים ולא בפחמימות. עוד דבר שיכול לסייע בבחירת מזון איכותי הוא מזון בו נעשה שימוש באורז ולא בשיבולת שועל, וכמובן המחיר. ככל שהמזון זול יותר, כך צפוי שרכיביו יהיו זולים יותר ויש לבחון את סדר המרכיבים לעומק כאשר מזהים מזון זול מהרגיל.

 

איך בוחרים את האוכל לכלב?

אז אחרי שהבנו מנו מזון איכותי ומהו לא מזון איכותי, יש לבחון עוד כמה נושאים לפני שבוחרים את המזון הספציפי לכלב. כל חנות חיות בירושלים תשמח לתת ייעוץ, אך כדאי גם להכיר מעט את צרכי הכלב באופן עצמאי לפני הבחירה. כדאי לדעת שהמזון מתחלק לשלושה סוגים על פי גיל הכלב – יש מזון לגורים, לבוגרים ולמבוגרים. כאשר מזמינים אוכל לכלבים בירושלים יש לשים לב קודם כל שהמזון תואם את גיל הכלב, לאחר מכן יש לבחון מרכיבי המזון והכי חשוב – אם מזמינים את המזון ושמים לב שהכלב לא אוהב אותו, מומלץ לבחון להחליף אותו במזון אחר.

 

מהם המותגים המובילים היום בתחום המזון לכלבים?

חצי מיליון הכלבים שחיים בישראל הפכו מזמן לשוק פורה עבור חברות המזון לכלבים, ויש אין ספור חברות שנכנסות לשוק זה שגדל משנה לשנה. עם זאת, כבר שנים רבות ישנן כמה חברות מובילות שנמצאות בראש הטבלה ובהן רויאל קנין, מותג מזון סופר פרמיום שמגיע אלינו מצרפת, פרו-פלאן, חברה ותיקה בעלת סטנדרטים גבוהים במיוחד, טייסט אוף דה ווילד, מזון איכותי וטעים במיוחד עבור כלבים, ואקאנה, מזון כלבים ללא פחמימות.

 

ומה לא כדאי לתת לכלב?

אנחנו מאוד אוהבים לתת לכלב שלנו שאריות של אוכל אך הדבר אינו מומלץ כלל. האוכל המבושל או הביתי שאנו מכינים מכיל מרכיבים רבים שיכולים דווקא להזיק לבריאות הכלב, הם יכולים לגרום לו לנזקים ממש עכשיו של שלשולים והקאות, או נזקים לטווח הארוך בשל תזונה לקויה. לא מומלץ לתת לכלב גם אוכל של חיות אחרות, כמו למשל מזון חתולים שכלבים מאוד אוהבים אך הוא לא בריא להם, וכמובן שיש להקפיד על כמויות שלא יגרמו לכלב לסבול מהשמנה.

תוכן עניינים

פלא החורף בפורטוגל: מסע לדרום מנשק השמש

כשזה מגיע לתכנון חופשה בחורף, לא פעם מתעלמים מאירופה לטובת יעדים טרופיים. עם זאת, פורטוגל מציעה חוויה ייחודית שתשאיר אתכם ביראת כבוד. במאמר זה, ניקח אתכם למסע אל דרום פורטוגל מנשק השמש, בו תוכלו להימלט ממזג האוויר הקריר ולהתעמק ביופיה של המדינה הקסומה הזו.

שתיית מים בחורף

החורף כבר כאן לכן כדאי להקפיד על שתיית מים בכמות מספקת גם בעונה הקרה והגשומה. בקיץ רובנו שותים מספיק מים בגלל מנגנון הצמא שמתפקד היטב

מיטת קומותיים מושלמת לחדר הילדים שלך

כשזה מגיע לריהוט חדר הילדים שלך, מיטות קומותיים הן בחירה פופולרית ופרקטית. לא רק שהם חוסכים מקום, אלא שהם גם מוסיפים נופך של כיף והרפתקה לחדר. עם זאת, עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות בשוק, הבחירה במיטת הקומותיים המושלמת יכולה להיות מכריעה. במדריך האולטימטיבי הזה, נדריך אותך דרך הגורמים החשובים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.