הלוואה לכל מטרה – באילו מקרים נשתמש באופציה זו ואילו סכומים נבקש?

הלוואות הן כלי כלכלי שלא ניתן להימנע מהן בעולם של ימנו. לא משנה אם מדובר בהלוואה לצרכים פרטיים, אישיים, משק בית או אחרים, או להבדיל להלוואה לצרכים עסקיים, מסחריים ומקצועיים. בעלי עסקים גדולים וקטנים, בעלי מקצוע וכל אחד מאיתנו, או לפחות רובנו, נדרש בשלב מסוים להלוואה מסיבה כזו. יש מי שמבקש ומקבל מבני משפחה או חברים, ויש מי שמבקש מבנקים או חברות מימון שונות.

אחת ההלוואות הנפוצות ביותר בקרב גורמי מימון שונים היא הלוואה לכל מטרה. הרעיון שעומד בבסיסה הוא, כל אחד מאיתנו יכול לקחת הלוואה בתנאים כאלה ואחרים, ולהשתמש בכסף שהוא מקבל עבור צורך כזה או אחר. הגורם המלווה, איננו מחייב את הלווה להשתמש בכסף שהוא נותן לו לעניין מסוים, ספציפי. הוא יכול להחליט בעצמו מה לעשות עם הכסף.

לפני שנסביר באילו מקרים נרצה להשתמש באופציה של הלוואה לכל מטרה וכיצד נקבע את הסכום שנרצה לבקש, חשוב להדגיש, שאופציה זו היא מאוד חיונית ונכונה בשביל לעזור לנו להתפתח מבחינה כלכלית ולהתנהל נכון. לפעמים עדיף לקחת הלוואה ולהחזיר אותה לאורך זמן, מאשר להוציא סכום כסף גדול שעומד לרשותנו בחשבון או בחסכונות. כך אנחנו שומרים על הכסף שלנו ומשתמשים בו רק במקרי חירום או בעתיד הרחוק.

 

מתי נרצה להשתמש באופציה של הלוואה לכל מטרה?

כאמור, הלוואה לכל מטרה מיועדת לכל עניין וצורך. לכן, אנחנו נרצה להשתמש באופציה זו לצרכים שונים ומגוונים. החל מתשלום עבור אירוע, תשלום עבור טיול לחו"ל, רכישת רכב, שיפוץ, טיפול רפואי, החזר חוב או כל דבר אחר. ברגע שאנחנו מזהים צורך בכסף נזיל, זמין, ולפי החישוב שלנו עדיף לנו לקחת הלוואה ולהחזיר אותה על פני מספר חודשים, מאשר להשתמש בכסף שעומד לרשותנו, אז אנחנו יכולים להגיש בקשה ולהשתמש בכסף ברגע שנקבל אותו.

כמובן שלא תמיד יהיה נכון להשתמש באופציה זו. אם מדובר על הוצאות קטנות, זה לא בהכרח ישתלם, ביחס לריבית שנידרש לשלם. לכן, צריך לעשות את החישובים הרלוונטיים בשביל לוודא שאכן זה נכון ואכן משתלם לנו לקחת הלוואה במקום להשתמש בכסף שעומד לרשותנו.

 

איך מחשבים את הסכום שנבקש?

ישנן דרכים שונות על פיהן נוכל לחשוב את הסכום שנרצה לבקש. למשל, אנחנו יכולים לחשב כמה עולה הפעולה שנרצה לבצע ועל פי זה להחליט על הסכום שנבקש. אפשרות אחרת, היא לעשות חישוב כללי גם של הריביות שנידרש לשלם ולראות עד לאיזו נקודה זה ישתלם לנו ומתי זה הופך להיות פחות משתלם.

הרבה פעמים עדיף לבקש סכום גבוה יותר ממה שאנחנו צריכים. למשל, אם אנחנו מעוניינים להשתמש בכסף לשיפוץ, אז יהיה נכון לבקש סכום גבוה יותר ממה שאנחנו צריכים להשתמש בפועל.

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."