הלוואה לעסק – כל הסיבות לקחת הלוואה ואיך עושים את זה בצורה נכונה?

הלוואות הן כלי כלכלי שנועד לשרת בתי עסק ובעלי מקצוע בכל תחום ובכל ענף. לא משנה מה סדר הגודל של בית העסק ועם איזה קהל לקוחות הוא עובד, מאוד ייתכן שהוא יידרש לקחת הלוואות על מנת שיוכל לעמוד במטרות וביעדים, להתפתח ולהגיע אל קהלים חדשים.

הלוואה לעסק היא רלוונטית לצרכים רבים. כל בית עסק, בשלב כזה או אחר, צריך להחליט על תוכנית עסקית על פיה הוא יעבוד, ואז עליו לבחון את היכולות הכלכליות שלו, מה הוא צריך בשביל שיוכל לממש את התוכנית, ואז להחליט האם עליו לקחת הלוואה או לא, ובאילו סכומים היא תהיה.

חשוב להבהיר, ישנן סיבות מדוע נכון וצריך לקחת הלוואה לעסק. הרבה פעמים אנשים נוטים לייחס להלוואות הקשר שלילי. למשל, מחסור או חובות. זה לא נכון. גם עסקים שיש להם כסף ונכסים, יעדיפו הרבה פעמים לקחת הלוואה מתוך מחשבה שמבחינה כלכלית זה ישתלם להם יותר, בוודאי אם מחשבים את ערך ההוצאה לאורך זמן.

דוגמאות טובות אפשר לראות, אם נניח עסק מעוניין לפתח פרויקט מסוים, הוא יכול להעמיד את הסכומים הדרושים לכך במלואם, אך בשביל שהוא יוכל להמשיך ולתפקד כמו שצריך בלי להגביל את עצמו, בלי לצמצם את הפעילות, עדיף לו לקחת הלוואה שתעזור לו לבצע את הפרויקט, להחזיר חלקים ממנה מדי חודש כפי שסוכם עם גורם המימון ממנו הוא הלווה את הכסף, ובמקביל להמשיך לתפקד כרגיל עם מה שעומד לרשותו.

 

מתי נרצה לקחת הלוואה לעסק?

כאמור, הלוואה לעסק יכולה לשרת אותנו בדרכים שונות, הנה כמה דוגמאות לכך:

  • פיתוח פרויקטים, מוצרים ותוכניות חדשות.
  • רכישת ציוד, מכשירים ומלאי.
  • רכישה של נכסים עבור העסק.
  • כניסה לשווקים חדשים
  • גיוס עובדים
  • רכישה של חברות או כניסה כשותפים לחברות חדשות
  • החזר חובות עבר
  • עמידה בתשלומים לספקים וגורמים אחרים

מאוד ייתכן שבעל עסק יחליט לקחת מספר הלוואות במקביל אם הוא מסוגל לכך וכמובן, שאם הוא לוקח הלוואה ומחזיר אותה כפי שהתבקש, ללא דחיות ועיכובים, אזי שיהיה לו הרבה יותר קל לקחת הלוואה נוספת בעתיד.

איך עושים את זה חכם

כל הלוואה שלוקחים לעסק, צריכה להתבצע אחרי שיוצרים תוכנית עסקית מסודרת. התוכנית צריכה לכלול את כל המידע הרלוונטי על פיו יהיה אפשר לקבל החלטות. למשל, מידע על המצב של העסק, המשאבים שעומדים לרשותו, צפי הכנסות והוצאות ועוד שורה ארוכה של דברים ופרטים שאמורים לספק את המידע הנכון והאמין ביותר.

לפני סיום נציין, תוכנית כזו יכולה לשרת אותנו בדרכים שונות בשביל להפעיל את העסק בצורה חכמה. מעבר לכך שהיא מספקת לנו את כל המידע הדרוש בשביל לקחת הלוואה בצורה חכמה.

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל