היתרונות של שתלים דנטליים

שתלים דנטליים הם פתרון מצוין ויעיל עבור אנשים בקבוצות גיל שונות, בעיקר נשים וגברים בגילאי 47-65. השתלים הם בעצם ברגים מיוחדים המעוגנים לתוך עצם הלסת, מתנהג כמו שורשי שן מלאכותיים. לאחר מכן מוצמד לשתל כתר דנטלי, ובכך מספק החלפת שן מציאותית למראה ומתפקדת במלואה. נבדוק מה הם היתרונות הרבים של שתלים דנטליים לגיל השלישי.

בראש ובראשונה, שתלים דנטליים יכולים לשחזר שיניים שאבדו במראה טבעי, ולאפשר למטופלים להחזיר לעצמם את הביטחון העצמי וליהנות מחיוך יפה. בניגוד לתותבות או גשרים מסורתיים, שתלים דנטליים מעוגנים היטב בעצם הלסת ובכך מספקים פתרון יציב ועמיד לאורך זמן.

יתרון משמעותי נוסף של שתלים דנטליים הוא שהם מקדמים בריאות פה טובה יותר. על ידי סתימת הרווח שהותירה שן חסרה, הם מונעים תזוזה של שיניים סמוכות ואובדן עצם. זה מוביל בסופו של דבר לשיפור היגיינת השיניים ולהפחתת הסיכון לפתח מחלות חניכיים.

שתלים דנטליים גם משפרים את הלעיסה והעיכול בשל יציבותם וחוזקם. אנשים עם שיניים חסרות נתקלים לעתים קרובות בקושי לצרוך סוגים מסוימים של מזון, אך שתלים דנטליים מחזירים תפקוד מלא, ובכך מאפשרים תזונה מאוזנת ובריאה.

דבר נוסף הוא שהשתלת שיניים יכולה למנוע צניחת פנים והזדקנות מוקדמת. כאשר חסרות שיניים, עצם הלסת נוטה להתכווץ עם הזמן, מה שגורם לפנים להיראות שקועות וזקנות. שתלים דנטליים שומרים על שלמות עצם הלסת ובכך שומרים על המראה הצעיר של האדם.

 

טיפול השתלת שיניים

שיקום הפה באמצעות שתלים דנטליים מתאים עבור מטופלים רבים שסובלים ממחסור בשיניים עקב בעיות שונות ורוצים את הפתרון האסתטי הנוח והאיכותי ביותר. במקום להגיע לגשרים, כתרים ובהמשך אף לתותבות, השתלים הדנטליים מהווים את החלופה המוצלחת ביותר בתחום שיקום הפה. אחד ההיבטים החשובים ביותר שיש להתייחס אליהם לפני שעוברים טיפול השתלת שיניים הוא בחירת הרופא לעבור אתו את הטיפול.

מבחינת הטיפול, תחילה נבדק כי רמת עצם הלסת היא מספיקה ואין נסיגת עצם המצריכה השתלת עצם. במידה והכל תקין, בהליך כירורגי המתבצע במרפאה, הרופא מכין את תכנית ההשתלה, ובעצם מבריג את הבורג הדנטלי אל תוך העצם. במהלך תקופת ההחלמה הראשונית בה העצם צריכה לקלוט את השתל (הבורג) ולשגשג סביבו, מולבש על הבורג כתר זמני. לאחר מכן בהמשך התהליך כאשר המצב מתקדם ותקין, מעגנים את הכתר הקבוע על גביי השתל. במקרים מסוימים יוצרים גשר של שתלים המוחזקים על ידי מספר שתלים ולא מבצעים השתלה של כל שתל בנפרד.

השתל הדנטלי מתוכנן ומעוצב בדיוק מקסימאלי ונראה טבעי, יחד עם רופא השיניים תוכלו לבחור את המראה הסופי שיתאים לכם במדויק.

חשוב לקחת בחשבון שכמו בכל טיפול פולשני, ייתכנו סיכונים וסיבוכים מסוימים. בעוד שלהליכי השתלת שיניים יש שיעור הצלחה גבוה, סיבוכים מסוימים יכולים להתרחש, כגון זיהום, נזק עצבי או כישלון שתל. שוחח על סיכונים אלה עם רופא השיניים שבחרת וודא כי כל אמצעי הזהירות הדרושים ננקטים כדי למזער את הסבירות לסיבוכים.

לסיכום,

שתלים דנטליים הם דרך בטוחה, יעילה ואמינה לשיקום שיניים שאבדו ולהשגת בריאות פה טובה יותר, במיוחד עבור נשים וגברים מבוגרים. כפי שנדון בסעיפים הקודמים, שתלים דנטליים מציעים יתרונות רבים, אסתטיים ותפקודיים למטופלים אשר סובלים מחוסר בשיניים עקב סיבות שונות.