שתיית מים בחורף

החורף כבר כאן לכן כדאי להקפיד על שתיית מים בכמות מספקת גם בעונה הקרה והגשומה. בקיץ רובנו שותים מספיק מים בגלל מנגנון הצמא שמתפקד היטב בימים חמים, אך בחורף רבים אינם שותים מספיק מים, ואם לא מרווים את הגוף בנוזלים עלולים לסבול מהתייבשות, עלייה במשקל, עור יבש, תחלואה גבוהה, עייפות, תשישות מוגברת, עצבנות וקשיי תפקוד.

ראוי לציין כי מים, שזכו לכינוי השמפניה של הטבע, נחוצים לתפקוד תקין של כלל מערכות הגוף, וידוע לכול כי ללא מים אין חיים. יש לא מעט צעירים ומבוגרים שאינם אוהבים ללגום מים לכן כדאי לדעת כי בחורף ניתן להרוות את הגוף בנוזלים שונים המכילים בעיקר מים, למשל מרק חם ומשביע, תה ירוק, מי סודה או מים מוגזים, חליטות צמחים וכד'. כדי לעודד את בני המשפחה לשתות מספיק מים גם בחורף מומלץ להתקין בר מים תת כיורי מתוצרת מותג מוכר ואמין או להזמין בר מים איכותי ומתקדם טכנולוגית.

 

אחת ולתמיד – כמה מים באמת צריך לשתות?

המלצת המומחים לכמות שתיית המים היומית השתנתה בשנים האחרונות, וכיום יש נוסחאות שונות לחישוב כמות הנוזלים הרצויה ביום. חשוב לזכור כי הגוף מאבד נוזלים רבים באמצעות שתן, זיעה, צואה ונשימה, וחלק מהנוזלים מסופקים חזרה לגוף מהאוכל, בעיקר ירקות, פירות ומאכלים נוספים.

כדי לדעת כמה מים באמת צריך לשתות בחורץ או בקיץ כדאי לזכור את כלל הזהב הפשוט הבא:

  • לגברים פעילים ובריאים מומלץ לשתות כ-15 כוסות מים ביום.
  • לנשים פעילות ובריאות מומלץ לשתות כ-11 כוסות מים ביום.
  • כמות המים היומית המומלצת לילדים משתנה בהתאם לגיל, משקל, מגדר, פעילות גופנית ואקלים. כך לדוגמה, ילדים (בנים ובנות) בטווח הגילים 4 – 8 צריכים לשתות לפחות 6 כוסות מים ביום. לבנים בטווח הגילים 9 – 13 מומלץ לשתות 9 כוסות מים ביום ולבנות בגיל דומה ההמלצה היא לשתות כ-8 כוסות מים ביום.

בתוך כך, ישנם מצבים המחייבים שתיית מים בכמות גבוהה יותר, לדוגמה כאשר חולים וסובלים מחום גבוה, במהלך טיולים בחיק הטבע, וכמובן גם למי שמבצע פעילות פיזית מאומצת בעבודתו או באימונים ספורטיביים.

 

להקפיד על שתיית מים גם בחורף

בדרך כלל בקיץ כולם שותים יותר מים בגלל החום הלוהט והלחות הגבוהה, ומאחר שמבלים יותר זמן בחוץ ולרוב גם פעילים יותר מבחינה גופנית. מנגנון הצמא מתפקד היטב בקיץ אך תפקודו בחורף פחות יעיל, לכן יש להרוות את הגוף במספיק נוזלים, בהתאם להמלצות המומחים ותוך התייחסות לגיל, מצב בריאותי, מין, פעילות גופנית, אקלים ועוד.

אם לא שותים מספיק מים בחורף מסתכנים בהתייבשות (התופעה בחורף מכונה התייבשות שקטה) ובירידה בנפח של נוזלי הגוף, לרבות נפח הדם. ללא שתייה מספקת עלולים לסבול מנזקים בריאותיים מהותיים ואיברי הגוף חשופים לריכוז גבוה של נתרן, אשלגן וכד'. אם לא שותים מספיק מים בחורף עלולים לחוות סימפטומים כמו עייפות מוגברת, ישנוניות, תשישות, כאבי ראש, סחרחורות, יובש בפה, פגיעה ביכולות הזיכרון והתפקוד, ובמקרים חמורים נשקפת סכנת חיים לאדם.

המים מהווים כ-70% ממשקל הגוף לכן יש להרוות את הגוף בנוזלים ולשמור על איזון. מי שמתקשה לשתות מספיק מים בחורף יכול לצרוך נוזלים נוספים כמו מרקים חמים, חליטות צמחים, שייקים בריאים, תה, קפה, מים מוגזים ועוד. אחת מהדרכים היעילות לשתות יותר מים בחורף היא להתקין בבית מתקן מים איכותי לסיכון ולטיהור מי הברז, למשל בר מים תת כיורי או בר מים המונח על השיש במטבח, ויש גם אופציה למתקני מים עם ברז סודה.

תוכן עניינים

איך להתכונן לראיון עבודה?

בשוק העבודה התחרותי של היום, קבלה לראיון עבודה היא הישג משמעותי. למרות זאת, האתגר האמיתי טמון ביצירת הרושם הנכון במהלך הריאיון שיאפשר את הקבלה לעבודה. הכנה נכונה היא המפתח להצלחה, מכיוון שהיא יכולה להגביר את הביטחון העצמי ולהציג את הכישורים המיוחדים. 

טיפים לבחירת אולם אירועים לחתונה

יום החתונה שלכם הוא רגע משמעותי, כיוון שזה היום שתזכרו לשארית חייכם. כדי שהיום החגיגי הזה יותיר בכם חוויות וזיכרונות נעימים, עליכם לדעת כיצד לבחור את המקום הייעודי בו החתונה תיערך. ניתן לומר כי אולם האירועים הנבחר הוא המרכיב המרכזי שיש בתכנון חתונה, כיוון שזה המקום שישפיע על החוויה הכוללת שלכם ושל האורחים שלכם. 

כל מה שרציתם לדעת על ביטוחי רכב ולמה מומלץ לעשות השוואת מחירים

ביטוח רכב אינו רק דרישה חוקית, זוהי רשת ביטחון פיננסית חיונית לנהגים. מהגנה מפני תאונות בלתי צפויות ועד למתן כיסוי לגניבה ונזק, ביטוח רכב מציע שקט נפשי לכל נהג. יחד עם זאת, הבנת הניואנסים של ביטוחי הרכב יכולה להיות מרתיעה. 

פלא החורף בפורטוגל: מסע לדרום מנשק השמש

כשזה מגיע לתכנון חופשה בחורף, לא פעם מתעלמים מאירופה לטובת יעדים טרופיים. עם זאת, פורטוגל מציעה חוויה ייחודית שתשאיר אתכם ביראת כבוד. במאמר זה, ניקח אתכם למסע אל דרום פורטוגל מנשק השמש, בו תוכלו להימלט ממזג האוויר הקריר ולהתעמק ביופיה של המדינה הקסומה הזו.